בנקים   בתי השקעות   קרנות פנסיה   חברות בטוח   יועצים   סוכני ביטוח   הדרכות פנסיוניות ופיננסיות   שימושון - Uzit   מילון   צור קשר
  אודות החברה   ניהול החיסכון הפנסיוני   תשואות   דירוג מניות   בורסה ושוק ההון   מצגת   בלוג אישי   profitrider   נדלן וצרכנות

סוכני ביטוח - סוף הסיפור ?

כתבה זו מיועדת לעמיתי וידידיי סוכני הביטוח,  ליועצים הפנסיוניים, ולסוכניות הגדולות, מנהלות ההסדרים הפנסיוניים.

בשנות ה- 70 התחלתי את פעילותי בתחום הביטוח. בשנים אלו, כאשר עשינו ביטוח מנהלים לעובד בעל שכר השווה לכ- 10,000 ש"ח כיום - קיבלנו עמלה מצטברת ב- 3 שנים בסכום של כ- 35,000 ש"ח (זו לא טעות) !!

מספיק היה לעשות 2-3 ביטוחי מנהלים בחודש - ולחיות כמו מלך ! ואם יצא לנו לבטח מסגריה קטנה עם 10 עובדים בשכר כזה, (עבודה של כמה שעות למילוי טפסים ולהסבר קצר על הביטוח) - יצרנו לעצמנו הכנסה עתידית בשווי של עד 350,000 ש"ח  במהלך 3 השנים הבאות. אתם תופסים ? 350,000 ש"ח ליום עבודה אחד ויחיד !!

ימים אלו חלפו לבלי שוב. בשנות ה- 90 נכנסו לענף החברות לביטוח ישיר, והתחיל תהליך של דחיקת סוכני הביטוח מהבמה. ועכשיו הבנקים נכנסים ליעוץ פנסיוני - ולאחריו יש להניח שהם ימכרו גם מוצרי ביטוח ופיננסים, וינגסו חלק הולך וגדל מסוכני הביטוח.

עד כאן לא חידשתי כלום. וכאן אנחנו נכנסים "ליישורת הסופית" של מסלול היעלמותו של מקצוע סוכן הביטוח הקטן, הבינוני, ואולי אפילו הסוכניות לניהול הסדרים פנסיוניים:

בחודש ינואר 2007 פורסם שבנק הפועלים מקים מסלקה פנסיונית על בסיס תוכנת מיטבית שהבנק רכש מבני הפנר. מדובר בפלטפורמה מתקדמת ליעוץ, ולניהול הקשר שבין המעבידים, המבוטחים ועמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה - לבין היצרנים (חברות ביטוח, בתי השקעות, קרנות פנסיה). במה מדובר ?

לאחר שהלקוח יקבל יעוץ פנסיוני ברמה גבוהה (בבנק כמובן), ולאחר שיבחר במסלול הפנסיוני והגוף הפנסיוני (היצרן) - יוכנסו פרטי הלקוח למסמך קליטה אישי באינטרנט - ובלחיצת כפתור יישלח המסמך ליצרן הרלוונטי, עם ההוראות המתאימות. ובהמשך ישמש הבנק למסלקה חודשית של הכספים הפנסיוניים בין המעבידים לגופים הפנסיוניים.

לא יהיה צורך בסוכני ביטוח, משווקים, ניירות, טפסים, דואר, פקסים והוצאות של מיליוני ש"ח על תיווכים
  וחוסר יעילות. בנק הפועלים מביא לנו מערכת פנסיונית אולטימטיבית, יעילה, מתקדמת, החוסכת זמן
וכסף - ללקוחות, למעבידים, וליצרנים הפנסיוניים והפיננסיים.

יש לברך מכל לב את בנק הפועלים על המערכת הזו. אבל מה יהיה על סוכני הביטוח ? על המשווקים הפיננסיים ? על היועצים הפנסיוניים ? מה יהיה על הסוכנויות מנהלות ההסדרים, אשר ברובן מזוהות עם חברת ביטוח זו או אחרת, ולכאורה, עשויים להיות להם אינטרסים מנוגדים לאלו של המבוטחים ?

והכי חשוב - לסוכנויות אלו, יהיו גדולות ככל שיהיו - אין למיטב ידיעתי את המשאבים הפיננסיים והמקצועיים להקים ולנהל מערכת כזו, ואין להם כנראה שום סיכוי להתמודד מול בנק הפועלים,
או מול בנקים אחרים.

בשלב הבא אני צופה כניסה של הבנקים לתיווך ביטוחי רכב, דירות, ביטוח חיים, בריאות וסיעוד. שלב היעוץ יוביל תהליך של מכירת מוצרי ביטוח, באופן יעיל מאוד, מקצועי מאוד, בעזרת תשתית טכנולוגית מתקדמת ויעילה. הבנקים עשויים להסתפק בעמלות נמוכות משמעותית מסוכן ביטוח, שמנהל לבדו משרד עם 3 פקידות, והיחס של הוצאות מול הכנסות מחייב מינימום הכנסה לקיום המערכת.

לבנק הפועלים, וליתר הבנקים, פריסת סניפים ארצית. הם רק צריכים לארגן חדרון ביטוח בכל סניף, לצורך מכירות. הטיפול בתביעות יבוצע במסגרת מרכז תביעות ארצי, וכנ"ל מתן שרות ומענה קולי 24 שעות ביממה ממרכז מידע ארצי, זאת לעומת הסוכן הבודד, שמשרדו נסגר בשעה 17.00.

אז כמו שאמרתי: המפקח על הביטוח עדיין עושה לסוכני הביטוח "הנשמה מלאכותית" ומאפשר להם למעשה לפרוש באופן מתוכנן מהמקצוע, שיעבור כפי שאני צופה - למרכזי השווק והשרות של הבנקים.

וכך ילך ויעלם לו כנראה מהעולם מקצוע נוסף בתחום הפנסיוני והפיננסי.

לכתבות נוספות
צור קשר

טלפון 03-5349801       נייד 054-4664151       yoashz@gmail.com

הוקם ופותח על ידי ארטויז'ן בע"מ